اخذ گريد در كرج براي شركت هاي موجود در كرج كه بر اساس ميزان توانايي كه در انجام فعاليت هاي خود دارند، رتبه بندي مي شوند، اخذ گريد در كرج توسط، معاونت  فني عمران استانداري صورت ميپذيرد، در واقع اخذ گريد در كرج، در اصل يك تضمين براي كيفيت شركتها  ميباشد، اخذ گريد در كرج به نوع فعاليتي كه شركت ها انجام ميدهند امكان پذير خواهد بود به عنوان مثال شركتي كه كار مشاوره انجام مي دهد رتبه بندي بر اساس، اظهار نامه مالياتي، امكانات فني و نرم افزاري ميباشد. شركت هاي تازه تاسيس در كرج امكان اخذ گريد براي آنها وجود ندارد.
مزاياي اخذ گريد در كرج
در صورتي كه شركتي در كرج  بخواهد با ارگان دولتي يا شركت هاي خصوصي قرارداد ببندد به گريد نياز دارند، در واقع رتبه بندي است كه باعث تضمين  شركت ميگردد و همچنين با اخذ گريد ادارات دولتي به او اطمينان كرده و با شركت داراي گريد قرارداد خواهند بست. باعث تضمين توانايي مالي شركت مي شود.
اخذ گريد در كرج ، به نوعي اعتبار و اعتماد براي هر شركتي محسوب خواهد شد. اشخاص حقوقي و حقيقي  با داشتن  رتبه و گريد  مي تواند  اعتماد مشتريان را جلب نمايند. جهت اخذ گريد در كرج بايد سوابق خود را همراه با قراردادهاي شركت به سازمان مديريت و برنامه ريزي در شهر كرج تحويل دهيد.
شركت ها در كرج بنا به نوع فعاليت و رشته مورد نظر خود گريد كسب خواهند كرد. اخذ گريد در كرج بعد از ثبت شركت بسيار مسئله مهمي ميباشد.



اخذ گريد در كرج



ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۲۵ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۸:۴۱ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |
براي هر پروژه توان شركت هاي دارنده گواهي صلاحيت طبق آيين نامه در بخش هاي مختلف نظير مهندسي، تداركات، ساختمان و نصب و راه اندازي مورد ارزيابي قرار ميگيرد. در واقع شركت هاي عمراني كه در زمينه ساخت و ساز فعاليت خواهند داشت، مي توانند براي اخذ رتبه بندي EPC اقدام نمايند.
براي اخذ رتبه بندي EPC بايد تخصص ها و رشته كار پيمانكاران در شركت هاي عمراني مشخص شود.
تقسيم بندي رشته هاي كار پيمانكاران براي اخذ رتبه بندي EPC عبارتند از:
•    رشته ساختمان: آموزشي ورزشي بهداشتي، مسكوني تجاري اداري، معماري داخلي، نوسازي بافت هاي فرسوده، مقاوم سازي.
•    رشته آب
•    رشته راه
•    رشته كشاورزي
•    آثار تاريخي و فرهنگي
مدت اعتبار رتبه بندي EPC  چهار سال است.
مزاياي اخذ رتبه بندي EPC
-    شركت هايي كه داراي رتبه بندي EPC ميباشند در در اولويت واگذاري تسهيلات ارزي و ريالي براي طرح هاي صنعتي و معدني ميباشند
-    با صدور رتبه بندي EPC، ارتقا قابليت‎ هاي ساخت و نوآوري در داخل كشور امكان پذير مي‎ شود و مي‎توان خريدهاي خارجي را بصورت يكپارچه انجام داد.
شرايط رتبه بندي EPC
رتبه بندي EPC  به شركت هايي اطلاق ميگرد كه در زمينه طراحي مشاوره و اجرا، توانمندي آنها اثبات شده باشد. در ابتدا شركت بايد رتبه 1 يا 2 مشاور و رتبه پيمانكاري را دريافت كرده باشند. در صورت داشتن رتبه هاي مشاور و پيمانكاري مدير شركت مي تواند درخواست خود مبني بر اخذ رتبه بندي EPC طرح و ساخت را ارائه نمايد. به طور كلي براي اخذ رتبه بندي EPC  بايد شرايط زير مهيا باشد:
•    براي اخذ رتبه بندي EPC بايد از رتبه بندي پيمانكاري استفاده شود.
•    موضوع فعاليت شركتي كه به رتبه بندي EPC نياز دارد، بايد همزمان طراحي و اجرا باشد.
•    چيدمان و گزينش هيات مديره بايد براساس آيين نامه رتبه بندي مشاور صورت گرفته باشد.
•    كسب امتياز هيات مديره شركت بايد در رتبه پيمانكار الزامي است. ضمن اينكه دريافت رتبه مشاور نيز به امتياز پرسنل و كارمندان نياز است.


رتبه بندي EPC




ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۲۵ دى ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۲:۵۵ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

جهت اخذ گريد انفورماتيك لازم است كه  اساسنامه‌ شركت، ارتباط مستقيم با فعاليت هاي انفورماتيكي داشته باشد و همچنين مدير عامل به صورت تمام وقت با مدرك تحصيلي حداقل ليسانس در رشته هاي مرتبط باشد. مدارك لازم جهت اخذ گريد انفورماتيك شامل كليه مدارك ثبتي شركت و مدارك شناسايي و تحصيلي  اعضا، ليست كاركنان و  اجاره نامه رسمي نيز براي شروع لازم مي باشد. اخذ گريد انفورماتيك داراي فرآيند طولاني ميباشد بنابراين نميتوان زماني دقيقي جهت اخد گريد انفورماتيك مشخص نمود. لازم به ذكر است رضايت مشتري يكي از موارد مهم جهت اخذ گريد انفورماتيك و احراز صلاحيت شركت‌هاي انفورماتيكي ميباشد.
اخذ گريد انفورماتيك براي شركت ها در 15 شاخه زير صورت ميپذيرد:
1.    ارائه و پشتيباني سخت‌افزاري Mainframe
2.    توليد و ارائه رايانه‌هاي غيرMainframe
3.    توليد و ارائه دستگاه‌هاي جانبي
4.    توليد و ارائه قطعات و ملزومات
5.    توليد و پشتيباني نرم‌افزارهاي سفارش مشتري
6.    ارائه و پشتيباني بسته‌هاي نرم‌افزاري و نرم افزارهاي حامل محتوا
7.    ارائه و پشتيباني نرم‌افزارهاي پايه، سيستم و ابزارها
8.    خدمات شبكه‌هاي اطلاع رساني Providers
9.    شبكه داده‌هاي رايانه اي و مخابراتي
10.    امنيت فضاي توليد و تبادل اطلاعات
11.    مشاوره و نظارت بر اجراي طرح‌هاي انفورماتيكي
12.    آموزش و پژوهش
13.    خدمات پشتيباني
14.    سيستم‌هاي ويژه
15.    سيستم هاي اتوماسيون صنعتي

جهت كسب اطلاع و راهنمايي هاي بيشتر در خصوص اخذ گريد انفورماتيك با مشاوران شركت تماس حاصل نماييد.

 



اخذ گريد انفورماتيك



ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۱:۴۲ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

انبوه سازان مسكن و ساختمان سرمايه گذاران و مجرياني هستند  كه طي 5 سال گذشته  حداقل 3 واحد در روستا، و در شهرهاي زير 250،000 نفر حداقل 5 واحد و در كلان شهرها به طور كمينه 10 واحد مسكوني ساخته و به بهره برداري رسانده باشند. اين اشخاص بايد در چارچوب مقررات ملي ساختمان عمل كرده و پروانه اشتغال به كار خود را  بر اساس آيين نامه مصوب از وزارت مسكن و شهرسازي دريافت كرده باشند. اين دسته از  انبوه سازان اين امكان را دارند كه براي اخذ گريد انبوه سازي اقدام نمايند. اخذ گريد انبوه سازي، يك فرآيند  طولاني ميباشد بنابراين  نمي توان به طور دقيق مدت زمان مشخصي را اعلام نمود. لازم به ذكر است هزينه اخذ گريد انبوه سازي  با توجه به اين كه  رتبه مربوط به  كدام كار گروه مي باشد متفاوت خواهد بود.


مدارك مورد نياز جهت تشخيص صلاحيت و اخذ گريد انبوه سازي

-           مدارك تحصيلي اعضا هيئت مديره، مديرعامل و شركا

-          روزنامه رسمي شركت و اساسنامه

-          ارائه مستندات مبني بر ميزان سرمايه غير نقدي شركت يا سهامداران

-           ارائه مستندات مبني بر تسهيلات و اعتبارات بانكي

-           ارائه مستندات مبني بر مشاركت در ساخت پروژه ها

-           ارائه مستندات مبني بر تعيين تكليف تسهيلات بانكي

-     ارائه مستندات مبني بر كيفيت پروژه‌هاي اجرا شده توسط دستگاه نظارت شامل رعايت مقررات ملي و استفاده از فناوري هاي نوين صنعت ساختمان (سبك سازي – بهينه سازي مصرف سوخت و….)

-           ارائه مستندات مبني به اجراي بموقع پروژه‌هاي اجرا شده.

-          ارائه پروانه اشتغال به كار مجريان ساختماني (شخص حقوقي براي اخذ پروانه مضاعف)

نكته: كپي كليه مدارك در دادگستري و يا دفتر اسناد رسمي برابر با اصل شود.

جهت كسب اطلاع و راهنمايي هاي بيشتر در خصوص اخذ گريد انبوه سازي با مشاوران شركت تماس حاصل نماييد.



اخذ گريد انبوه سازي



ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۲۲ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۷:۴۸ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

اخذ رتبه اولين قدم براي تاسيس يك شركت ميباشد. لازم به ذكر است براي اخذ رتبه بايد مي بايست از يك مهندس با 7 سال سابقه بيمه در زمينه كاري مرتبط و يا دو نفر مهندسي كه حداقل 3 سال سابقه بيمه مرتبط را دارا هستند، استفاده نماييد. سابقه بيمه مرتبط به معني اين است كه در شركتي كه داراي رتبه بوده است مشغول به كار باشند. لازم است كه از مدت زمان فعاليت شركت 6 ماه گذشته باشد و همچنين كه مدرك تحصيلي حداقل نيمي از اعضا هيئت مديره مدرك كارشناسي  باشد.

اخذ رتبه مخصوص شركت هاي فني و مهندسي مي باشد. طبق قانون سازمان معاونت فني و عمران استانداري شركت ها به سه دسته تقسيم مي شوند:

1.          اخذ رتبه مشاوران

2.          اخذ رتبه پيمانكاران

3.          اخذ رتبه انفورماتيك

مراحل اخذ رتبه با توجه به انواع آن متغيير مي باشد به همين خاطر براي برداشتن قدمي درست در راستاي اخذ رتبه تكميل اطلاعات و آگاهي در اين خصوص ضروري به نظر مي رسد.

جهت دريافت مشاوره رايگان اخذ رتبه شما ميتوانيد با كارشناسان تماس حاصل نماييد.


ثبت شركت پارسه



ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۱۹ دى ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۳:۱۷ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |


فرآيند و مراحل اخذ رتبه طرح و ساخت

 هدف از رتبه طرح و ساخت آگاه سازي كارفرمايان پروژه هاي صنعتي از ميزان توانمندي شركت‌هاي EPC و نيز فراهم نمودن زمينه هاي بهبود و توسعه اين شركتها با ايجاد انگيزه جهت اخذ رتبه به منظور ايفاي نقش راهبري و مديريت EPC مي باشد. براي هر پروژه توان شركت هاي دارنده گواهي صلاحيت طبق آيين نامه در بخش هاي مختلف نظير مهندسي، تداركات، ساختمان و نصب و راه اندازي مورد ارزيابي قرار ميگيرد. در واقع شركت هاي عمراني كه در زمينه ساخت و ساز فعاليت خواهند داشت، مي توانند براي اخذ رتبه طرح و ساخت اقدام نمايند. شركت هايي كه داراي رتبه بندي EPC يا همان رتبه طرح و ساخت ميباشند در در اولويت واگذاري تسهيلات ارزي و ريالي براي طرح هاي صنعتي و معدني ميباشند.

رتبه طرح و ساخت چيست؟

 وقتي يك پروژه بزرگ شروع  ميشود در ابتدا  نياز به طراحي، مشاوره، امكان سنجي بهترين راهكار و كم هزينه ترين روش براي انجام آن است كه اين امر را مشاوران بررسي مينمايند. بعد از بررسي مطالعات و امكان سنجي هاي اوليه، نوبت به اجراي طرح  مي رسد كه مديريت اجرا و تجهيز كارگاه و نيروي انساني و … با پيمانكاران ميباشد.  لازم به ذكر است رتبه طرح و ساخت يا EPC  يعني شركتي كه قابليت طراحي مشاوره و اجرا را باهم داشته باشد


اخذ رتبه طرح و ساخت



ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۱۹ دى ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲:۵۷ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |
شرايط اخذ رتبه 5 ابنيه

شركت هايي كه درخواست تشخيص صلاحيت خود را به همراه مدارك مورد نياز به معاونت فني و عمراني و يا معاونت راهبردي اعلام مي دارند، پس از طي مراحل بررسي و تشخيص مجوز خود را دريافت و مي توانند در تمام مناقصات پيمانكاري بسته به ميزان ظرفيت خالي شركت خود شركت نمايند.
مراحل اخذ رتبه پيمانكار به صورت خلاصه به شرح ذيل است:
1. تحويل درخواست رتبه مورد تقاضا، مخاطب اين نامه كه در سربرگ شركت مي باشد
2. ارائه مدارك ثبتي شركت شامل روزنامه تاسيس شركت، اساسنامه، تقاضانامه، شركت نامه و يا اظهارنامه ثبت شركت
3. ارائه مدارك شناسايي تمام سهامداران و امضاي هيئت مديره شركت شامل كپي از شناسنامه و كارت ملي و كارت پايان خدمت
4. ارائه اسناد محل شركت شامل اجاره نامه يا كپي سند مالكيت
5. ارائه كد اقتصادي شركت
6. ارائه مدارك مهندسي شركت شامل يك نفر مهندس با 3 سال سابقه بيمه و يك نفر مهندس بدون سابقه كه ميزان سابقه مهندسين شركت هرچه بالاتر باشد امتياز مهندسي شركت افزايش خواهد يافت. در موقعي كه شركت جهت تشخيص صلاحيت پايه 4و يا بالاتر اقدام ميكند نياز كمتري نسبت به تامين امتياز پرسنلي يا هيئت مديره شركت مي باشد.
7. ارائه كپي قراردادها و مفاصا حساب آنها
8. ارائه آخرين اظهارنامه مالياتي شركت




ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۱۴ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۶:۱۹ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |
اخذ رتبه 4 پيمانكاري

1- كپي برابر اصل شده ي مدارك شركت شامل موارد ذيل است:
الف ) مدارك ثبتي شركت سهامي خاص عبارتند از : اساسنامه، اظهارنامه، روز نامه رسمي، تاسيس و تغييرات، كپي شناسنامه كليه سهامداران و اعضاي هيئت مديره و كپي كارت ملي آنها
ب ) مدارك ثبتي شركت با مسئوليت محدود عبارتند از: اساسنامه، تقاضانامه، شركت نامه، روزنامه رسمي، تاسيس و تغييرات، كپي شناسنامه كليه سهامداران و اعضاي هيئت مديره و كپي كارت ملي آنها
2- كپي برابر اصل شده مدارك تحصيلي اعضاي امتياز آور شركت عبارتند از:
الف) نامه استعلام سوابق بيمه با ذكر تاريخ شروع، خاتمه و نام شركت هايي كه بيمه برايشان پرداخت نموده اند.
ب) گواهي كار مرتبط با رشته مورد در خواست با ذكر تاريخ شروع و خاتمه از طرف شركت و يا شركت هايي كه در گواهي بيمه اعلام شدند.
3- تصاوير آخرين صورت وضعيت تاييد شده و يا اصل تاييديه كاركرد توسط دستگاه هاي اجرايي براي كارهاي نيمه تمام و مفاصا حساب بيمه براي كارهاي تمام شده.
4- كپي آخرين صورتجلسه مربوط به تغيير سهام.
5- تصاوير كليه موافقت نامه ها.
6- تهيه ي سربرگ شركت در سه نسخه.
7- دو سوم اعضاي هيات مديره به همراه مدير عامل مي بايست داراي مدرك تحصيلي حداقل ليسانس باشند.
8- اظهار نامه مالياتي شركت مربوط به آخرين سال مالي قبل از تشكيل پرونده كه به تاييد و مهر سر مميز مالياتي مربوط رسيده باشد.

ثبت شركت پارسه

ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۱۴ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۵:۲۹ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

خريد و فروش و اخذ رتبه 2 ابنيه 3 تاسيسات

ثبت شركت پارسه با بيش از دو دهه تجربه اجرايي مفيد در زمينه اخذ رتبه, خريد رتبه مشاور, خريد رتبه پيمانكار, فروش رتبه, ارتقا رتبه پيمانكار, ارتقا رتبه مشاوران, گريد و انجام كليه امور شركتهاي پيمانكار و مشاور افتخار دارد ميزبان كليه مشتريان محترم بوده و خدمتي فراتر از انتظار كليه مشتريان به آنان ارائه نمايد بدينوسيله پاره اي از مزاياي اخذ رتبه توسط موسسه حقوقي پارسه نسبت به شركتهاي همكار ديگر به اطلاع مشتريان عزيز مي رساند اين شركت آمادگي خريد سهام شركتهاي شما را بصورت مستقيم و پس از دريافت كليه استعلامات دارد.

مزاياي موسسه حقوق پارسه نسبت به ساير شركتها :

1-حضور مستمر و دائمي در نيازمنديهاي روزنامه همشهري
2-خريد مستقيم و بدون واسطه سهام شركتهاي رتبه دار توسط شركت
3-فروش مستقيم و بدون واسطه سهام شركتهاي رتبه دار توسط شركت
4-عقد قرارداد توسط وكلاي پايه 1 شركت (واحد حقوقي)
5-ارائه استعلامات توسط شركت بصورت مكتوب و تاييد شد توسط ارگانها و سازمانها و ادارات مربوطه
6-چون شركت فروشنده مي باشد جوابگوي كليه مسائل بعدي شركتها نيز مي باشد و طوري خريد و فروش را انجام مي دهد كه شبهه اي براي آينده وجود نداشته باشد
7-متخصص در زمينه خريد و فروش سهام شركتهاي رتبه دار و اخذ و ارتقاء كليه رتبه هاي پيمانكاران و مشاوران
8-سهولت در خريد و ارائه وام خريد سهام شركتهاي رتبه دار
رتبه هاي موجود و مستقيم شركت:

1-رتبه 2 ابنيه 3 تاسيسات
2-رتبه 3 ابنيه 5راه
3-رتبه 3 ابنيه و 5 راه شهرستان
4-رتبه 3 آب 3 تاسيسات
5-رتبه 3 آب و 3 ابنيه
6-رتبه 4 تاسيسات 4 ابنيه
7-رتبه 4 ابنيه و 4 راه
8-رتبه 4 ابنيه و 4 آب
9- رتبه 5 تاسيسات و 5 نفت

( فروش بدون واسطه شركتهاي پيمانكاري رتبه دار )
با ما تماس بگيريد
۰۲۱۲۲۸۸۳۲۳۰




ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۱۴ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۳۴:۵۳ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

دستور العمل تشخيص صلاحيت و رتبه بندي، پيمانكاران كشاورزي، منابع طبيعي و رشته هاي مرتبط (اشخاص حقوقي عضو سازمان)

1- اشخاص حقوق: شخص حقوقي عبارت است از شركت يا موسسه كه براي انجام خدمات پيمانكاري طبق قوانين و مقررات جاري كشور بصورت شركت يا موسسه به ثبت رسيده است .

2- رتبه : عددي است كه ميزان توان فني ،اجرايي و مديريتي اشخاص حقوقي عضو سازمان را نشان مي دهد .

3- پيمانكار حقوقي: پيمانكاري است كه پس از ثبت در اداره ثبت شركتها ومالكيتهاي صنعتي و يا در اداره ثبت اسناد و مالكيت با داشتن شرايت لازم گواهي تشخيص صلاحيت و رتبه بندي پيمانكاري دريافت مي كند .

ماده 3- شرايط عمومي تشخيص صلاحيت اشخاص حقوقي (شركتها و موسسات )
– شركت يا موسسه در سازمان ثبت شركتها به ثبت رسيده باشد .
– شركت يا موسسه واجد شرايط و امتيازات لازم براي تشخيص صلاحيت در رتبه مورد نظر طبق ضوابط اين دستورالعمل باشد .
– نداشتن محدوديت يا ممنوعيت از انجام كارهاي پيماني
– عضويت در سازمان استان
– هيچكدام از شركاء يا مديران شركت يا موسسه داراي سهام يا عضويت در هيئت مديره شركتها و مهندسين مشاور عضو سازمان استان نباشد .

ماده 12- شاخص رتبه بندي اشخاص حقوقي(شركتها و موسسات)
1- رتبه يك – به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 7100 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.
2- رتبه دو– به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 6100 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.
3- رتبه سه – به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 4700 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.
4- رتبه چهار- – به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 3400 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.

5- رتبه پنج- به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 2400 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.
6- رتبه شش- به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 1300 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.
7- رتبه هفت- به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 600 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.
8- رتبه هشت– به اشخاص حقوقي تعلق مي گيرد كه موفق به كسب حداقل 400 امتياز از عوامل موضوع ماده 15 اين دستورالعمل گردد.

ماده 13 – ضوابط و نحوه محاسبه امتياز براي تعيين رتبه اشخاص حقوقي (شركتها يا موسسات )به شرح زبر مي باشد :
1- سابقه كار مفيد و مرتبط مدير عامل و اعضاي هيأت مديره موظف بر اساس جدول شماره 1
2- امتياز ميزان كارهاي انجام شده شركت يا موسسه(از سال 1376به بعد ) براسا
س جدول شماره 2 محاسبه ميگردد
3- امتياز سابقه كار پرسنل شاغل تمام وقت شركت يا موسسه براساس جدول شماره 1 محاسبه مي گردد .
4- امتياز مربوط امكانات و تجهيزات و ماشين آلات شركت حداكثر 500 امتياز (به ازاء هر ده ميليون ريال ارزش حال حاضر امكانات ،تجهيزات و ماشين آلات يك امتياز )به تشخيص كميته تشخيص صلاحيت ورتبه بندي استان .
5- امتياز وضع مالي يا نقدينگي براساس مابه التفاوت مثبت (نقدينگي و اسناد دريافتني) و (بدهي اسناد پرداختني) به ازاء هر يك ميليون ريال يك امتياز محاسبه مي گردد. (حداكثر امتياز وضع مالي 500 امتياز به تشخيص كميته مي باشد.)
تبصره : شركتها مي توانند تا حداكثر 25 درصد از امتيازات حدنصاب رتبه مربوطه را از محل امتيازات بندهاي 4 و 5 اين ماده تامين كنند.

ماده 16 – اشخاص حقوقي (شركتها يا موسسات ) پيمانكاران موظفند هر نوع تغيير در عوامل و شرايط واحد خود را بلافاصله به سازمان استان اعلام نمايند. چنانچه به تبع تغييرات اعلام شده در رتبه و صلاحيت شركت با موسسه مربوطه تغييري ايجاد شود سازمان استان مراتب را به شركت يا موسسه خدمات پيمانكاري اعلام مي نمايد در حالتي كه واحد مزبوركار در دست اجرا داشته باشد موظف است ظرف مدت سه ماه وضعيت صلاحيت و رتبه خود را با صلاحيت و رتبه اي كه با توجه به عوامل قبلي كسب نموده است منطبق نمايد .

تبصره – اعضايي كه در تعيين صلاحيت و رتبه شركت يا موسسه اي موثر هستند در صورت ترك قطعي آن شركت يا موسسه به مدت شش ماه نمي توانند بعنوان عضو موثر در ارزيابي رتبه و صلاحيت شركت يا موسسه ديگري بكار گرفته شوند .

ماده 22- اشخاص حقوقي (شركتها و موسسات ) پيمانكاران براي انجام خدمات به شرح زير رتبه بندي مي گردند .
1- امور زراعي
2- امور باغباني
3- امور جنگل
4- امور مرتع،آبخيزداري و بيابان زدايي
5- صنايع كشاورزي ،چوب و كاغذ و مكانيزاسيون
6- شيلات و آبزيان ،اجراي سايتهاي پرورش آبزيان
7- نگهداري و فرآوري ،درجه بندي وبسته بندي محصولات كشاورزي
8- بهسازي واصلاح اراضي
9- احداث وراهبري تأسيسات آبياري و زهكشي و آبياري تحت فشار
10- ايجاد پارك ،فضاي سبز ونگهداري آن
11- دامپروري
12- امور گياه پزشكي
13- خدمات آزمايشگاهي (خاكشناسي – گياه پزشكي )
14- آب وخاك و امور زير بنايي
15- محيط زيست طبيعي

تبصره 1- اشخاص حقوقي (شركتها وموسسات )پيمانكاران مي توانند با توجه به نيروي انساني متخصص شاغل تمام وقت در حداكثر 3 زمينه مرتبط رتبه بندي گردند .
تبصره 2- حداقل تعداد تخصصهاي لازم در هر زمينه 1 نفر كارشناس ذيفن مي باشد .

ماده 23- حداقل و حداكثر ريالي هر كار مناسب و تعداد كار براي هر رتبه اشخاص حقوقي توسط شوراي مركزي سالانه تعين خواهد شد.

ماده 24- كارها و عمليات اجرائي و خدماتي را كه مي توان به اشخاص حقوقي ارجاع نمود با استفاده از دو روش زير خواهد بود:
1- عمليات اجرائي
2- مديريت انجامك عمليات اجرائي

ماده 25- اشخاص حقوقي (شركتها وموسسات )كه در سه زمينه تعيين صلاحيت مي شوند براي هر زمينه از كار داراي مبالغ حداقل كار مناسب ،حداكثر كار مناسب و مبلغ ظرفيت آماده بكار و حداكثر تعداد مجاز كار جداگانه مربوط به 3 زمينه هستند .

ماده 26- اشخاص حقوقي پيمانكاران موظفند اطلاعات مربوط به كارهاي در دست اجرا، مقدار كار انجام شده و كار باقيمانده را طبق فرم تنظيمي كه به تصويب شوراي مركزي ميرسد سالانه به سازمان نظام مهندسي اعلام نمايند.

دستور العمل تشخيص صلاحيت و رتبه بندي، پيمانكاران كشاورزي، منابع طبيعي و
رشته هاي مرتبط (اشخاص حقيقي عضو سازمان)

پيمانكار حقيقي: فردي است كه با داشتن شرايط لازم ، گواهي تشخيص صلاحيت و رتبه بندي پيمانكاري دريافت مي كند .
ماده 2- شرايط عمومي تشخيص صلاحيت شخص حقيقي (كارشناس )
1- تابعيت دولت جمهوري اسلامي ايران
2- نداشتن سوء پيشينه كيفري موثر (به تشخيص كميته تشخيص صلاحيت )
3- دارا بودن تحصيلات دانشگاهي (حداقل ليسانس ) دررشته كشاورزي ،منابع طبيعي ،محيط زيست يا رشته هاي مرتبط
4- عضويت در سازمان استان
5- نداشتن سابقه محروميت يا ممنوعيت از فعاليتهاي پيمانكاري
6- عدم اشتغال بكار در شركتها وموسسات مهندسين مشاور
7- درخواست متقاضي براي تشخيص صلاحيت ورتبه بندي پيمانكاران
8- عدم عضويت در هيئت مديره شركتها وموسسات مهندسين مشاوره فعال در رشته مرتبط با درخواست م
تقاضي براي تشخيص صلاحيت و رتبه بندي پيمانكاران

ماده 8- به هر شخص حقيقي (كارشناس )مي توان حداكثر 2 كار با رعايت شرط حداكثر كار مناسب و ظرفيت اجرايي تعيين و مشخص شده براي هر طبقه ارجاع نمود .
تبصره 1- هر شخص حقيقي (كارشناس ) حداكثر در دو گرايش از گرايشهاي موضوع ماه 22 اين دستور العمل متناسب با رشته تحصيلي دانشگاهي خود تشخيص صلاحيت ورتبه بندي ميگردد .
تبصره 2- هر شخص حقيقي (كارشناس )مجاز است در استاني كه تشخيص صلاحيت و رتبه بندي شده است و يك استان ديگر فعاليت نمايد.

ماده 9- شاخص رتبه بندي شخص حقيقي (كارشناس)
1- كارشناس طبقه يك – به كارشناسي اطلاق مي شود كه موفق به كسب حداقل 1300امتياز از عوامل موضوع ماده 10اين دستور العمل گردد .

2- كارشناس طبقه دو – به كارشناسي اطلاق مي شود كه موفق به كسب حداقل 1000امتياز از عوامل موضوع ماده 10اين دستور العمل گردد .
3- كارشناس طبقه سه – به كارشناسي اطلاق مي شود كه موفق به كسب حداقل 750امتياز از عوامل موضوع ماده 10اين دستور العمل گردد .
4- كارشناس طبقه چهار – به كارشناسي اطلاق مي شود كه موفق به كسب حداقل 500امتياز از عوامل موضوع ماده 10اين دستور العمل گردد .

5- كارشناس طبقه پنج – به كارشناسي اطلاق مي شود كه موفق به كسب حداقل 300امتياز از عوامل موضوع ماده 10اين دستور العمل گردد.

ماده 10- ضوابط ونحوه محاسبه امتياز براي تعيين رتبه اشخاص حقيقي (كارشناس)
1- امتياز سابقه كار يا تجربه به شرح جدول شماره 1 محاسبه مي گردد .
تبصره : امتياز مذكور براساس گواهي كار مفيد و مرتبط با قراردادهاي انجام كار محاسبه مي گردد .
2- طي دوره هاي آموزشي (باز آموزي و نوآموزي ) بمدت 200ساعت حداكثر 40 امتياز (هر 5 ساعت يك امتياز ) با ارائه گواهي از مراجع قابل قبول سازمان نظام مهندسي كشاورزي ومنابع طبيعي به تشخيص كميته تشخيص صلاحيت ورتبه بندي
3- آزمون ادواري سازمان حداكثر 100امتياز هر آزمون 20امتياز
4- همتياز وضع مالي يا نقدينگي براساس مابه التفاوت مثبت نقدينگي واسناد دريافتي و بدهي و اسناد پرداختي به ازائ هر يك ميليون ريال يك امتياز محاسبه مي گردد .
تبصره 1- نقدينگي واسناد دريافتي شامل (موجودي نقدي – موجودي حسابهاي بانكي – سپرده ها – وثايق نزد بانكها ،كارفرمايان يا اشخاص – مطالبات بابت صورت وضعيت ها – مطالبات پيش پرداختها – اوراق بهادار – موجوديهاي جنسي در انبار وكالاهاي بين راه ها – اعتبارات اسنادي افتتاح شده توسط بانكها – دارائيهاي ثابت بجز ذخائر استهلاك داراييها ) ميباشد .
تبصره 2- بدهي و اسناد پرداختي شامل : بدهي به اشخاص و كارفرمايان و بانكها –بدهي بابت پيش پرداختها (دريافتها ) بدهي بابت بيمه وماليات وساير تعهدات – اسناد پرداختي مي باشد .
تبصره 3- مابه التفاوت موارد تبصره 1 وتبصره 2 در صورت مثبت بودن شامل امتياز موضوع اين بند مي گردد
تبصره 4- ارائه گزارش غير واقع در خصوص موارد اشاره شده در اين بند قابل پيگيري در هيئت بدوي انتظامي استان مي باشد .
5- امتياز مربوط به سوابق تجربي اجراي پروژه : حجم مبالغ كارهاي انجام شده از ابتداي سال 1376 به بعد بر اساس ضوابط مندرج در جدول شماره 2 مي باشد .
تبصره– امتياز اين بند بر اساس رشته مورد تقاضا توسط كميته تشخيص صلاحيت و رتبه بندي استان محاسبه وتعيين مي گردد .
6- طي دوره آموزشي تخصصي براي اشخاص حقيقي (كارشناس )با سابقه كار كمتر از يك سال الزامي مي باشد
7- محاسبه ساير امتيازات بعد از كسب تجربه كاري بميزان 3 سال در طبقه قبلي براي طبقه بالاتر انجام مي پذيرد.

ماده 11- هر شخص حقيقي (كارشناس)براي تشخيص صلاحيت در طبقه اول بايد حداقل داراي 1 سال سابقه كار مفيد و مرتبط باشد .
تبصره 1- شخص حقيقي (كارشناس )فاقد تجربه مذكور بايد در دوره آموزشي تخصصي شركت نمايد . گواهي دوره آموزشي مذكور بمنزله سابقه كار مفيد قابل ارائه مي باشد .

تبصره 2- گواهي قبولي در آزمون ادواري و دوره آموزش تخصصي توسط سازمان نظام مهندسي استان و با امضاء معاون آموزشي ،فني وپزوهشي سازمان استان صادر مي گردد .
تبصره 3– هر شخص حقيقي (كارشناس 9 در صورت عدم كسب امتياز قبولي در آزمون ادواري مي تواند در آزمون ادواري نوبت بعد شركت نمايد .
تبصره 4- آزمون ادواري سازمان طبق برنامه تنظيمي توسط معاونت آموزشي ،فني وپژوهشي سازمان برگزار ميگردد .
تبصره 5- امتياز قبولي آزمون ادواري 60 درصد امتيازات منظور شده هر آزمون مي باشد .

ماده 14- نحوه تقاضاي تشخيص صلاحيت و رتبه بندي اشخاص حقيقي (كارشناس)
متقاضي بايد تقاضاي كتبي خود را طبق فرم مربوطه {اطلاعات مربوط به اشخاص حقيقي (كارشناس )}حاوي نكات ضروري كه متقاضي بايد رعايت نمايد تكميل و به همراه مدارك زير به دبير جانه شوراي استان تسليم نمايد .
1- فتوكپي مدرك تحصيلي
2- گواهي سابقه كار
3- گواهي قبولي در آزمون ادواري
4- فيش بانكي مربوط به پرداخت مبلغ يكصد هزار ريال
5- دو قطعه عكس 4×3
6- عناوين كارهاي اجرايي (مشخصات كار- مشخصات كار فرما- محل اجراي كار – مدت اجراي كار )
7- اسناد مثبته د رخصوص وضع مالي يا نقدينگي
8- گواهي طي دوره آموزش (در صورت شركت در دوره آموزشي )
9- ليست تجهيزات و ماشين آلات
تبصره 1- در صورت نياز كميته تشخيص صلاحيت و رتبه بندي موظف به استعلام مدارك ارائه شده از مراجع ذيربط مي باشد .
تبصره 2- در صورتي كه متقاضي مدارك را بصورت خلاف واقع ارائه نمايد با اعلام كميته تشخيص صلاحيت ورتبه بندي استان موضوع جهت پيگيري قانوني توسط سازمان استان به هيات بدوي انتظامي استان ارجاع مي گردد.

ماده 17- اشخاص حقيقي (كارشناس ) و حقوقي (شركتها وموسسات ) خدمات پيمانكاران موظفند مفاد اين دستورالعمل و بخشنامه هايي كه در چهار چوب اين دستور العمل توسط سازمان مركزي صادر مي گردد رعايت نمايد .
تبصره – موارد تخلف از مفاد اين ماده و مواردي از طرف سازمان مركزي اعلام ميشود ،توسط سازمان استان براي رسيدگي به هيات بدوي انتظامي استان ارجاع مي گردد .
ماده 21– شخص حقيقي (كارشناس ) خدمات پيمانكاران با توجه به رشته تحصيلي در گرايشهاي موضوع ماده 22 اين دستورالعمل براي انجام مجموعه خدمات به شرح زير رتبه بندي مي گردد .
1- اجراي طرحها و پروژه ها 2- نقشه برداري و مميزي

با ما تماس بگيريد : ۰۲۱۲۲۸۸۳۲۳۰



ادامه مطلب
نوشته شده توسط ثبت پارسه | ۱۱ دى ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۲:۵۷ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |

بزرگ ترین مرجع قالب وبلاگ طراحی سایت سیستم مدیریت آگهی